La línia fèrria de Lleida – La Pobla de Segur es remunta al projecte transpirinenc d'unir la ciutat de Baeza amb Saint Girons (França), a través de Port de Salau, en un traçat de 89,35 km. El 3 de febrer de l'any 1924 es va inaugurar el primer tram que unia Lleida amb Balaguer.
Més tard i una vegada passada la Guerra Civil, RENFE va ser qui finalment es va encarregar de continuar les obres de la via per arribar el 1949 a Cellers, després a Tremp el 1950 i, posteriorment, a La Pobla de Segur. No va ser fins al 1951 quan aquesta línia va unir finalment els municipis de Lleida i Balaguer, com s'havia previst inicialment.
El tram posat en servei entre Lleida i La Pobla de Segur va ser transferit al govern català el 31 de desembre de 2004. A continuació, el 2005, van començar les obres de restauració del traçat i a l'estiu de 2007 es va restablir la línia amb un caràcter més turístic, donant l'opció als usuaris de gaudir del paisatge des del tren.
El 2009 es va posar en marxa el distintiu turístic Tren dels Llacs, que inclou la circulació regular d'un tren històric i un tren panoràmic. Posteriorment, l'any 2016 es va iniciar un nou model de servei operat íntegrament per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) amb l'adquisició de dos nous trens panoràmics i l'augment de freqüències en el servei.
Vine al Pallars Jussà i descobreix la Vall Fosca, el Museu Hidroelèctric i la central de Capdella. Tot una experiència!...
Més info