Volta al pantà de Sant Antoni i Santa Engràcia

Inici » Volta al pantà de Sant Antoni i Santa Engràcia

La ruta té el seu punt de sortida i arribada a la Pobla de Segur, al costat mateix de l’estació de tren de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). L’itinerari segueix el traçat per la vora de la via del tren en direcció sud i pel pantà de Sant Antoni, passarem pel bonic poble medieval de Salàs de Pallars, famós per la ruta-museu de les botigues antigues, continuarem direcció Rivert per anar pujant en sentit Santa Engràcia, un llogaret penjat dalt d’un cingle amb unes vistes espectaculars del pantà de Sant Antoni i de tot el Pallars.

Vistes espectaculars de l’Església de Santa Engràcia a 1000 m d’altitud. Imatge cedida pel Club Ciclista Guissona.

A partir de Santa Engràcia comença el descens fins a arribar a trobar la carretera C-13, que la creurem per passar per sota el poble de Talarn i, que ens portarà fins a Tremp. Sortint de la capital del Pallars Jussà creuarem el pont de la carretera per sobre el riu Noguera Pallaresa i, tot seguit, passarem per sobre el canal per un pont per començar un ascens llarg però sense massa dificultat per un camí de pista, al final de la pujada podrem gaudir d’unes vistes precioses sobre l’embassament de Sant Antoni i del Pirineu més Pallarès.

Comença la baixada per arribar al poble d’Aramunt, el creuarem i continuarem per la vora del pantà amb uns paisatges excepcionals, arribarem al Xiringuito on poden fer una breu parada d’avituallament. Continuarem per la carretera fins a arribar al pont nou de Claverol, que travessa el riu Noguera Pallaresa per arribar una altra vegada a la Pobla de Segur i fer la tornada amb tren o bé, quedar-nos uns dies per acabar de descobrir el Pallars.

Cingle de Santa Engràcia, vist des de sota. Imatge cedida per Club Ciclista Guissona.

Us podeu descarregar la ruta en aquest enllaç de Wikiloc: https://es.wikiloc.com/rutas-mountain-bike/volta-al-panta-de-sant-antoni-i-santa-engracia-87409659

Planimetria de la ruta. Imatge cedida pel Club Ciclista Guissona.

FITXA TÉCNICA BTT

Distància: 50 km.
Ascensió acumulada: uns 1.000 m aproximadament.
Durada sense descansos: 5 h aprox.

Uns ciclistes amb vistes al pantà de Sant Antoni i, la vall de Carreu al fons. Imatge cedida pel Club Ciclista Guissona.

Per als que els hi agrada el descens amb forta adrenalina teniu el corriol de les Roques Pelades com a variant al track principal. https://www.trailforks.com/trails/roques-pelades/

Aquest corriol és l’alternativa a la carretera de descens des de Santa Engràcia i que empalma al final amb la principal de la C13.

Embassament de Sant Antoni mirant cap a nord. Imatge cedida pel Club Ciclista Guissona.

INFORMACIÓ PRÀCTICA:

Us recordem que l’estació de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a la Pobla de Segur ofereix un punt d’acollida especial per a ciclistes. En aquest espai s’ofereixen taquilles per guardar l’equipatge i la roba, es poden guardar les bicicletes en espai tancat amb clau, hi ha servei de taller automecànic, dutxes, lavabos, oficina de turisme, informació de rutes, gps, i molt més.

* Tant el Tren dels Llacs històric com el Tren Panoràmic convencional, permeten pujar bicicletes des de la mateixa estació de Lleida fins a la Pobla de Segur.

Per a més informació: Oficina de Turisme de la Pobla de Segur. Tel. 973 680 257 [email protected]

Amb la col·laboració de:
– Imatges i track de la ruta: Club Ciclista Guissona.
– Corriol de Roques Pelades: Associació de ciclisme Lo Podall – Tremp.